WednesdaY


Mjukisbrallor, en gång varje år eller?  ja typ.

Idag var det en rätt okej dag. Ensemblen var kul. Vi ska ju ha bandledarprojekt nu  och idag skulle folk få testa på att leda kören. Vi skulle sjunga "free your mind" av En vouge. De delade ut toner och vi ställde oss i våra stämmor och började sjunga, olika i klassen testade att leda oss som om de var läraren. Det var kul, vene varför men det gick typ bra för oss kändes det som.. hihi eller kanske bara jag som tyckte. Vi eller ja jag har utvecklats mycket bara nu under tvåan, de andra har nog alltid varit så duktiga som de är nu eller jaa de har ju också utvecklats. oj vad snurrigt det blev nu känner jag..

Jag har äntligen börjat med min vetenskapliga text. Den ska handla om våldet på fängelser. Jag hämtade inspiration ifrån filmen "Vägen ut" med bla Michael Nyqvist och Björn Kjellman. I den så dödas en av karaktärerna av en annan intern på fängelset i en av tunnlarna som fanns där. Den bilden från den scenen har jag alltid haft klart i huvet sen jag såg den, fann det så läskigt och upprörande att det kan hända sånna saker på fängelser. De borde ju ha koll på dem liksom, de är ju våldsamma av ren fakta. Jag har hittat massa fakta så nu är dte bara att läsa igenom den och stryka under det jag vill ha med! bra ös.

Jag känner en stor press på att komma på vilken låt jag ska sjunga på sångkonserten...I need help. Vad fan ska jag välja? tänkte att jag skriver upp alla låtar som jag vill ha, får välja sen  Känner att mitt Dixie Chicks beroende kom tillbaka på musiken idag..vi lyssnade nämligen på en låt ev dem i dag som kommer vara med i projektet. Fy fan vad dom äger

  • Here comes the sun- Theee beatles
  • Top of the world- Dixie Chicks
  • Can't fight the moonlight- LeAnn Rimes
  • Follow you into the dark- Death cab for cutie
  • Enternal Flame- Bangels
  • kommer mer---...,..,--,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0